- 1 Nocna komunikacja do poprawki (91 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (325 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (59 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (45 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (325 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (130 opinii)
System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki
Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.
System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.
Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie
Udane testy Fali w Lęborku
- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.
Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo
InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).
- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.
Innobaltica ma nowego prezesa
Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.
Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
Miejsca
Opinie (397) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-07 11:47
(5)
To się nie uda.Jeśli do dzisiaj nie ma roweru miejskiego,wspólnego biletu i wielu innych prostych spraw....za to dług miejski rośnie w expresowym tempie,brak terenów zielonych,betonizacja...to o czym tu mówimy?
- 155 8
-
2023-07-07 11:50
(2)
wszyscy wiedzą, że to się nie uda :)
- 34 3
-
2023-07-07 13:11
i o to chodzi, aby nie działało... (1)
Wtedy na wyraźne życzenie mieszkańców sporządzi się protokół zniszczenia.
Wtedy będzie można rozpocząć nowego mi..., znaczy się projekt...- 25 3
-
2023-07-07 19:34
Koniaczek?
- 5 3
-
2023-07-07 13:00
Jak to się dzieje,ze koles (1)
wypisujący totalne bzdury jest pierwszym komentującym w każdym poruszanym temacie.Na niczym sie nie zna i ciągle jątrzy i nikt jego dennych wypowiedzi nie blokuje...Czyli,co? Wychodzi na to,ze to pracownik portalu.
- 8 19
-
2023-07-07 15:40
Pewnie jest tak jak piszesz
Sam poziom wypowiedzi, świadczy o kims współpracującym z portalem, a za zadanie ma "nakręcanie" komentarzy.
- 4 5
-
2023-07-07 11:47
Jaki sens? (6)
Jaki jest sens, jeśli wciąż podstawowe założenia nie zostały spełnione, czyli unifikacja biletu chociażby dla głównej metropolii regionu?
- 158 3
-
2023-07-07 11:50
(5)
A po co mi jakiś tam "zunifikowany bilet" jak mogę do kasownika przyłożyć kartę płatniczą i nie myśleć o żadnych taryfach, biletach i innych archaicznych dziwadłach?
- 6 46
-
2023-07-07 11:59
Nie możesz
- 32 2
-
2023-07-07 13:12
Zapomniałeś o jednym drobiazgu (3)
Te archaiczne dziwadła są znacznie tańsze w utrzymaniu. A teraz trzeba będzie podnieść ceny biletów, żeby wprowadzić system wybierający te najtańsze. Stanisław Bareja lepiej by tego nie wymyślił.
- 29 3
-
2023-07-07 13:13
Mówisz że drukarnia papieru jest tańsza niż serwer? (2)
- 4 17
-
2023-07-07 13:27
Mnóstwo papieru będzie dalej w użyciu (1)
Co zresztą widać na głównym zdjęciu. Dodatkowo będziemy mieli również nowego prezesa od biletów.
- 20 3
-
2023-07-07 18:04
To która to już spółka zajmująca się komunikacja w Gdańsku po zkm i ZTM?
A bilety drożeją, bo trzeba te 3 firmy utrzymać, 2 zarządy, 3 rady nadzorcze itd.
Ale najważniejsze że nie rządzi pis...- 10 0
-
2023-07-07 11:48
(1)
System jest ok, choć widze, że jak pojawiają się prezesi, zarządy i kolesiostwa, to jest to skok na kasę miasta.
- 84 12
-
2023-07-07 17:11
Prezes
A wyglada jakby się urwał z festynu oli
- 9 0
-
2023-07-07 11:49
(2)
Kiedy ruszy fala?Niewiadomo...serdeczności))Muppet show.Ważne że stanowiska obsadzone swoimi.
- 130 9
-
2023-07-08 17:24
Oczywiście
Ręka rękę myje, za chwilę jedyny parking, który jest bezpłatny i przez wielu traktowany jest jako punkt przesiadkowy przestanie być bezpłatny. Mówię o parkingu kubaturowym na Okopowej. Ale to po wyborach, bo nasi samorządowcy myślą że mieszkańcy o tym zapomną przy urnach wyborczych. Tylko doić mieszkańców i nic w zamian nie dawać. I jeszcze ta fala
..zapamiętamy.- 6 0
-
2023-07-08 21:37
i to od kilku lat ?
- 1 0
-
2023-07-07 11:49
(2)
Ruszy w tydzień po wyborach samorządowych. Nie wcześniej, bo zmyłaby betonową olkę i resztę tej nieudolnej ekipy
- 151 7
-
2023-07-07 13:32
Po czym natychmiast zaczną się problemy
Bo pod rzeczywistym obciążeniem wszystko klęknie a 10-20% użytkowników będzie miało zawsze jakiś problem i zablokują infolinię.
- 22 1
-
2023-07-07 15:49
Ty to sobie najpierw przeczytaj uważnie
o tej Fali.Wg ciebie i wielu "myslicieli" tobie podobnych uważa, że to pomysł Pani Prezydentki. A takiego wała, to jest pomysł całego województwa reprezentowanego przez MZKZG w którym ciągle miesza niejaki profesorek W. z Gdyni.
- 2 7
-
2023-07-07 11:50
Mieszają się , skaczą po stołkach, wypłacają odprawy a my za wszytstko płacimy (2)
- 171 3
-
2023-07-07 15:26
piszesz o pracownikach kancelarii pinokia? (1)
- 1 19
-
2023-07-07 16:08
nie, o trójmiejskim society
naszych (?) "wybrańców"
- 16 0
-
2023-07-07 11:50
Czy Fala to ten system który jest nad wyraz skomplikowany (9)
Nieprzyjazny dla użytkownika, a grube miliony przeznaczone na jego funkcjonowanie można by wydać na darmową komunikację?
- 220 4
-
2023-07-07 13:04
Może nie koniecznie darmową ale chociaż bez podwyżek przez kilka lat, tylko gdzie wtedy pracowaliby ci z Innobaltica.
- 38 1
-
2023-07-07 13:15
Dopłata do komunikacji w samym Gdańsku to 300 mln rocznie. (7)
Na matematyce się spało, nie?
A już najbardziej mi się podoba, jak nie widząc systemu na oczy wiesz już że jest nieprzyjazny xD- 2 44
-
2023-07-07 13:18
(5)
Wszyscy już przekonaliśmy się, jakie są założenia tego systemu. Może Ci przypomnieć? Więc tak - jest nieprzyjazny i nie rozwiązuje podstawowego problemu: braku wspólnego jednorazowego biletu choćby dla Trójmiasta.
- 45 2
-
2023-07-07 13:26
Po co komu nieprzyjazny jednorazowy wspólny bilet? (4)
Nikt nie chce stać w kolejkach do biletomatu, ani tym bardziej kiosku.
Co może wygodniejszego niż przyłożenie karty do czytnika?
Żądasz rozwiązania problemu, który przestał istnieć.- 2 37
-
2023-07-07 13:38
A jak ktoś nie ma karty?
Wtedy zostaje zakup biletu papierowego w kiosku lub u kierowcy. Czyli nie zmienia się kompletnie nic poza tym, że trzeba będzie przy okazji wyżywić nowych urzędników.
- 41 1
-
2023-07-07 15:18
zawsze funkcjonuje wiele metod płatności za bilet...
...począwszy od "żywej" kasy, sprzedaży u kierowcy, automaty i portmonetki... Płatności gotówką i kartami...
Tak jest w cywilizowanych krajach...
W dzikiej ostoi komuszego myślenia musi być urawniłowka, aby urzędowi było lepiej i łatwiej...- 10 2
-
2023-07-08 12:55
To przykladanie karty jest wlasnie bez sensu (1)
Musisz pierwsze co to przygotować kartę, a w międzyczasie ludzie podróżujący bezpłatnie zajmą Ci siedzące miejsca. To jest wygoda? Poza tym fala nie jest żadną innowacja, bowiem w Wejherowie czytniki wprowadzono w 2005 roku. Takze nihil novi.
- 5 0
-
2023-07-08 19:05
Ale jak kasjess papierkowy świstek to emeryci ci miejsca już nie zajmą?
- 0 2
-
2023-07-07 19:22
a ty wiesz, że przyjazny. Ciekawe skąd?
- 5 0
-
2023-07-07 11:50
Najlepiej zeby nie ruszyla nigdy
- 206 3
-
2023-07-07 11:51
W ankiecie powinno być jeszcze do wyboru "jeżdżę na koszt innych"
- 79 4
-
2023-07-07 11:51
Fala kosztowała już ponad 150 milionów, mevo 80 milionów, tristar 100 milionów (17)
kiedy ktoś za to odpowie??
- 226 4
-
2023-07-07 11:54
(2)
Nie,ale jest sympatycznie i oto chodzi))
- 36 2
-
2023-07-07 11:57
sympatycznie czy serdecznie? (1)
- 34 1
-
2023-07-07 12:06
I to i to,nawet dodatkowo egzotycznie)Po prostu fajnie i miło...
- 22 2
-
2023-07-07 12:01
Heheheh - na jakim ty świecie żyjesz? Nie tylko nikt za to nie odpowie ale nawet nie będzie ogólnomiastowego oburzenia na ten temat, rozejdzie się po kościach zapomnimy i przejdziemy do zżycia codziennego jak by nic się nie stało. Zobaczycie
- 40 1
-
2023-07-07 12:01
Nikt nie odpowie
Ale ważne że świeci nasze słoneczko...a na konto wpływa i wszystko się zgadza
- 27 1
-
2023-07-07 12:16
Każdy wie że powyżej 0.7 sasina już się nikogo nie rozlicza.
- 27 22
-
2023-07-07 13:06
Niestety nikt nigdy za to nie odpowie.
- 20 0
-
2023-07-07 13:37
A UE zamówiła kilka mld szczepionek a umowa jak była tajna tak dalej jest (1)
Komisja złożona z euro-figurantów mająca to zbadać właśnie wywiesiła białą flagę (nietrudno było zresztą odgadnąć, że tak się to skończy)
Wszędzie jest to samo: nadużycia, korupcja, defraudacje - politycy siedzą w kieszeniach korporacji a media mają zakaz pisania o tym, potem cała święta trójca spotyka się na imprezie, gdzie śmieją się nam w twarz.- 28 5
-
2023-07-07 14:34
Tylko Ty oświecony jakimś cudem unikasz cenzury i światowy spisek Cię nie dotyka :D
Padnę.
- 10 15
-
2023-07-07 14:07
stare mevo kosztowało 80mln nowe kosztuje juz 200 mln a moze i byc wiecej (2)
- 29 2
-
2023-07-07 14:11
Nie przekłamuj - stare Mevo kosztowało wszystkie gminy w systemie ok. 4 mln łącznie (1)
- 4 18
-
2023-07-07 22:51
Fleming nikt bredni urzedników z Gdańska nie łyka poza toba!
- 7 1
-
2023-07-07 14:32
W polityce i rządzeniu nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność.
- 12 2
-
2023-07-07 15:28
tristar już dawno zarobił na siebie (2)
redukując korki. Żeby to zrozumieć, warto uświadomić sobie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a korki tworzą przeważnie ci, którzy tego nie rozumieją.
- 1 26
-
2023-07-07 22:52
hahaha powiedz to tym co stoja w korkach ale nie anonimowo
- 13 0
-
2023-07-08 06:50
Gdzie te korki zostały zredukowane niby?
- 10 0
-
2023-07-07 21:33
tristar to już będzie ok 300 sam I-szy etap kosztował 135 mln
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.