• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala przeszedł odbiór techniczny. Nowy prezes Innobaltiki

FK
7 lipca 2023, godz. 11:45 
Opinie (397)
Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca. Sukcesem zakończyły się testy systemu Fala w Lęborku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy system zostanie udostępniony wszystkim pasażerom. Decyzję w tej sprawie mamy poznać do końca lipca.

Projekt Fala przeszedł odbiór techniczny. Harmonogram jego udostępniania pasażerom poznamy do końca lipca. Spółką InnoBaltica kieruje już nowy prezes - Radomir Matczak, którego przyjście zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym.



System Fala miał ruszyć z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został jednak zweryfikowany negatywnie i zadecydowano, że konieczne są dodatkowe testy.

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

Tym razem wszystko poszło po myśli spółki InnoBaltica - projekt dla transportu publicznego w województwie pomorskim przeszedł tzw. odbiór techniczny. Zgodnie z zapowiedzią, samorządowa spółka opracowuje teraz harmonogram stopniowego udostępniania systemu pasażerom, który ma zostać przedstawiony do końca lipca 2023 roku.

Komunikacja miejska w Gdańsku - sprawdź rzeczywisty czas odjazdy tramwajów i autobusów na naszej stronie



Udane testy Fali w Lęborku



Jak płacisz za podróże komunikacją miejską po Trójmieście?

Głównym sprawdzianem były czerwcowe testy systemu w Lęborku (w tzw. warunkach rzeczywistych), które wypadły pozytywnie. W praktyce oznaczało to, że specjaliści InnoBaltiki, wykonawcy - Asseco Data Systems oraz zewnętrzni eksperci weryfikowali system Fala uruchomiony w środkach komunikacji miejskiej. Korzystali z niego, wcielając się w różne role: pasażerów, pracowników Punktu Obsługi Klienta, a także kontrolerów biletów.

- Postawiliśmy wyśrubowane oczekiwanie: wszystkie funkcjonalności oprogramowania i narzędzi technicznych miały działać z 99 proc. poprawnością. Osiągnęliśmy ten poziom - zapewnia Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. To kamień milowy w projekcie, ponieważ zamknęliśmy tym samym jego jedenasty, przedostatni etap, który skrótowo określamy "odbiorem technicznym". Uzyskaliśmy potwierdzenie, że można realnie szykować się do stopniowego uruchamiania FALI w regionie.
Specjaliści spółki podkreślają jednocześnie, że "zamknięte" testy lęborskie przyniosły cenną wiedzę. Fala nie była dostępna dla ogółu pasażerów, a jedynie dla grupy testerów. Wnioski z testów przełożą się na poprawę organizacji usług, na usprawnienie systemu informatycznego czy też na lepszą współpracę z organizatorami transportu i przewoźnikami.



Kiedy ruszy Fala? Nie wiadomo



InnoBaltica przy okazji poinformowała, ze prowadzi szereg innych prac - czynione są ustalenia merytoryczne z gminami, a także uzgodnienia techniczne z PKP. Trwają już montaże falomatów i czytników kart na stacjach kolejowych. Niebawem wystartują też dodatkowe testy systemu (związane m.in. z jego wydajnością, bezpieczeństwem oraz przyjaznością dla pasażerów).

- Nadchodzi czas na działanie w szerszej skali, na wyjście do mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak. - W oparciu o szlifowany właśnie plan wdrażania Fali ruszymy małymi, konsekwentnymi krokami. To pionierskie przedsięwzięcie w Polsce, bardzo złożone, więc pośpiech nie jest wskazany. Najważniejsza jest jakość i niezawodność nowej usługi. Wkrótce zaproponujemy ramowe kalendarium uruchomienia Fali w regionie.

Innobaltica ma nowego prezesa



Warto odnotować, że spółką wdrażającą Falę kieruje już nowy prezes. To Radomir Matczak, były dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala. Po kilku miesiącach na stanowisku członka zarządu InnoBaltiki, Radomir Matczak objął stanowisko prezesa spółki wdrażającej system Fala.
Jego przyjście do spółki zapowiedzieliśmy jeszcze w lutym. Informowaliśmy wówczas, że zastąpi on na stanowisku prezesa Marcina Stefańskiego.

Po naszej publikacji władze województwa poinformowały, że Stefański zostaje na stanowisku, natomiast do zarządu dołączy kolejna osoba - później ujawniono, że będzie nią właśnie Radomir Matczak. Po kilku miesiącach pracy na tym stanowisku, na początku lipca objął on stanowisko prezesa w tej spółce.
FK

Miejsca

Opinie (397) ponad 20 zablokowanych

  • (5)

    To się nie uda.Jeśli do dzisiaj nie ma roweru miejskiego,wspólnego biletu i wielu innych prostych spraw....za to dług miejski rośnie w expresowym tempie,brak terenów zielonych,betonizacja...to o czym tu mówimy?

    • 155 8

    • (2)

      wszyscy wiedzą, że to się nie uda :)

      • 34 3

      • i o to chodzi, aby nie działało... (1)

        Wtedy na wyraźne życzenie mieszkańców sporządzi się protokół zniszczenia.
        Wtedy będzie można rozpocząć nowego mi..., znaczy się projekt...

        • 25 3

        • Koniaczek?

          • 5 3

    • Jak to się dzieje,ze koles (1)

      wypisujący totalne bzdury jest pierwszym komentującym w każdym poruszanym temacie.Na niczym sie nie zna i ciągle jątrzy i nikt jego dennych wypowiedzi nie blokuje...Czyli,co? Wychodzi na to,ze to pracownik portalu.

      • 8 19

      • Pewnie jest tak jak piszesz

        Sam poziom wypowiedzi, świadczy o kims współpracującym z portalem, a za zadanie ma "nakręcanie" komentarzy.

        • 4 5

  • Jaki sens? (6)

    Jaki jest sens, jeśli wciąż podstawowe założenia nie zostały spełnione, czyli unifikacja biletu chociażby dla głównej metropolii regionu?

    • 158 3

    • (5)

      A po co mi jakiś tam "zunifikowany bilet" jak mogę do kasownika przyłożyć kartę płatniczą i nie myśleć o żadnych taryfach, biletach i innych archaicznych dziwadłach?

      • 6 46

      • Nie możesz

        • 32 2

      • Zapomniałeś o jednym drobiazgu (3)

        Te archaiczne dziwadła są znacznie tańsze w utrzymaniu. A teraz trzeba będzie podnieść ceny biletów, żeby wprowadzić system wybierający te najtańsze. Stanisław Bareja lepiej by tego nie wymyślił.

        • 29 3

        • Mówisz że drukarnia papieru jest tańsza niż serwer? (2)

          • 4 17

          • Mnóstwo papieru będzie dalej w użyciu (1)

            Co zresztą widać na głównym zdjęciu. Dodatkowo będziemy mieli również nowego prezesa od biletów.

            • 20 3

            • To która to już spółka zajmująca się komunikacja w Gdańsku po zkm i ZTM?
              A bilety drożeją, bo trzeba te 3 firmy utrzymać, 2 zarządy, 3 rady nadzorcze itd.
              Ale najważniejsze że nie rządzi pis...

              • 10 0

  • (1)

    System jest ok, choć widze, że jak pojawiają się prezesi, zarządy i kolesiostwa, to jest to skok na kasę miasta.

    • 84 12

    • Prezes

      A wyglada jakby się urwał z festynu oli

      • 9 0

  • (2)

    Kiedy ruszy fala?Niewiadomo...serdeczności))Muppet show.Ważne że stanowiska obsadzone swoimi.

    • 130 9

    • Oczywiście

      Ręka rękę myje, za chwilę jedyny parking, który jest bezpłatny i przez wielu traktowany jest jako punkt przesiadkowy przestanie być bezpłatny. Mówię o parkingu kubaturowym na Okopowej. Ale to po wyborach, bo nasi samorządowcy myślą że mieszkańcy o tym zapomną przy urnach wyborczych. Tylko doić mieszkańców i nic w zamian nie dawać. I jeszcze ta fala
      ..zapamiętamy.

      • 6 0

    • i to od kilku lat ?

      • 1 0

  • (2)

    Ruszy w tydzień po wyborach samorządowych. Nie wcześniej, bo zmyłaby betonową olkę i resztę tej nieudolnej ekipy

    • 151 7

    • Po czym natychmiast zaczną się problemy

      Bo pod rzeczywistym obciążeniem wszystko klęknie a 10-20% użytkowników będzie miało zawsze jakiś problem i zablokują infolinię.

      • 22 1

    • Ty to sobie najpierw przeczytaj uważnie

      o tej Fali.Wg ciebie i wielu "myslicieli" tobie podobnych uważa, że to pomysł Pani Prezydentki. A takiego wała, to jest pomysł całego województwa reprezentowanego przez MZKZG w którym ciągle miesza niejaki profesorek W. z Gdyni.

      • 2 7

  • Mieszają się , skaczą po stołkach, wypłacają odprawy a my za wszytstko płacimy (2)

    • 171 3

    • piszesz o pracownikach kancelarii pinokia? (1)

      • 1 19

      • nie, o trójmiejskim society

        naszych (?) "wybrańców"

        • 16 0

  • Czy Fala to ten system który jest nad wyraz skomplikowany (9)

    Nieprzyjazny dla użytkownika, a grube miliony przeznaczone na jego funkcjonowanie można by wydać na darmową komunikację?

    • 220 4

    • Może nie koniecznie darmową ale chociaż bez podwyżek przez kilka lat, tylko gdzie wtedy pracowaliby ci z Innobaltica.

      • 38 1

    • Dopłata do komunikacji w samym Gdańsku to 300 mln rocznie. (7)

      Na matematyce się spało, nie?

      A już najbardziej mi się podoba, jak nie widząc systemu na oczy wiesz już że jest nieprzyjazny xD

      • 2 44

      • (5)

        Wszyscy już przekonaliśmy się, jakie są założenia tego systemu. Może Ci przypomnieć? Więc tak - jest nieprzyjazny i nie rozwiązuje podstawowego problemu: braku wspólnego jednorazowego biletu choćby dla Trójmiasta.

        • 45 2

        • Po co komu nieprzyjazny jednorazowy wspólny bilet? (4)

          Nikt nie chce stać w kolejkach do biletomatu, ani tym bardziej kiosku.

          Co może wygodniejszego niż przyłożenie karty do czytnika?

          Żądasz rozwiązania problemu, który przestał istnieć.

          • 2 37

          • A jak ktoś nie ma karty?

            Wtedy zostaje zakup biletu papierowego w kiosku lub u kierowcy. Czyli nie zmienia się kompletnie nic poza tym, że trzeba będzie przy okazji wyżywić nowych urzędników.

            • 41 1

          • zawsze funkcjonuje wiele metod płatności za bilet...

            ...począwszy od "żywej" kasy, sprzedaży u kierowcy, automaty i portmonetki... Płatności gotówką i kartami...
            Tak jest w cywilizowanych krajach...

            W dzikiej ostoi komuszego myślenia musi być urawniłowka, aby urzędowi było lepiej i łatwiej...

            • 10 2

          • To przykladanie karty jest wlasnie bez sensu (1)

            Musisz pierwsze co to przygotować kartę, a w międzyczasie ludzie podróżujący bezpłatnie zajmą Ci siedzące miejsca. To jest wygoda? Poza tym fala nie jest żadną innowacja, bowiem w Wejherowie czytniki wprowadzono w 2005 roku. Takze nihil novi.

            • 5 0

            • Ale jak kasjess papierkowy świstek to emeryci ci miejsca już nie zajmą?

              • 0 2

      • a ty wiesz, że przyjazny. Ciekawe skąd?

        • 5 0

  • Najlepiej zeby nie ruszyla nigdy

    • 206 3

  • W ankiecie powinno być jeszcze do wyboru "jeżdżę na koszt innych"

    • 79 4

  • Fala kosztowała już ponad 150 milionów, mevo 80 milionów, tristar 100 milionów (17)

    kiedy ktoś za to odpowie??

    • 226 4

    • (2)

      Nie,ale jest sympatycznie i oto chodzi))

      • 36 2

      • sympatycznie czy serdecznie? (1)

        • 34 1

        • I to i to,nawet dodatkowo egzotycznie)Po prostu fajnie i miło...

          • 22 2

    • Heheheh - na jakim ty świecie żyjesz? Nie tylko nikt za to nie odpowie ale nawet nie będzie ogólnomiastowego oburzenia na ten temat, rozejdzie się po kościach zapomnimy i przejdziemy do zżycia codziennego jak by nic się nie stało. Zobaczycie

      • 40 1

    • Nikt nie odpowie

      Ale ważne że świeci nasze słoneczko...a na konto wpływa i wszystko się zgadza

      • 27 1

    • Każdy wie że powyżej 0.7 sasina już się nikogo nie rozlicza.

      • 27 22

    • Niestety nikt nigdy za to nie odpowie.

      • 20 0

    • A UE zamówiła kilka mld szczepionek a umowa jak była tajna tak dalej jest (1)

      Komisja złożona z euro-figurantów mająca to zbadać właśnie wywiesiła białą flagę (nietrudno było zresztą odgadnąć, że tak się to skończy)
      Wszędzie jest to samo: nadużycia, korupcja, defraudacje - politycy siedzą w kieszeniach korporacji a media mają zakaz pisania o tym, potem cała święta trójca spotyka się na imprezie, gdzie śmieją się nam w twarz.

      • 28 5

      • Tylko Ty oświecony jakimś cudem unikasz cenzury i światowy spisek Cię nie dotyka :D

        Padnę.

        • 10 15

    • stare mevo kosztowało 80mln nowe kosztuje juz 200 mln a moze i byc wiecej (2)

      • 29 2

      • Nie przekłamuj - stare Mevo kosztowało wszystkie gminy w systemie ok. 4 mln łącznie (1)

        • 4 18

        • Fleming nikt bredni urzedników z Gdańska nie łyka poza toba!

          • 7 1

    • W polityce i rządzeniu nie ma czegoś takiego jak odpowiedzialność.

      • 12 2

    • tristar już dawno zarobił na siebie (2)

      redukując korki. Żeby to zrozumieć, warto uświadomić sobie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a korki tworzą przeważnie ci, którzy tego nie rozumieją.

      • 1 26

      • hahaha powiedz to tym co stoja w korkach ale nie anonimowo

        • 13 0

      • Gdzie te korki zostały zredukowane niby?

        • 10 0

    • tristar to już będzie ok 300 sam I-szy etap kosztował 135 mln

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane