• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę

Krzysztof Koprowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu. Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu.

To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet MedycznyMapka. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Co należy robić z tunelami obok nowych przejść naziemnych?

O budowie przejścia naziemnego przy jedynym na al. Zwycięstwa tunelu dla pieszych pisaliśmy w październiku, kiedy ogłoszono przetarg na wykonawcę robót.

Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
  • Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
  • Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.


Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa. Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa.

Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych



Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.

Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.

Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.

Czytaj też:

Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej



Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa. Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa.

Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną



W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.

Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).

Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie. Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie.

Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony



W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków ChodowieckiegoMapka, PolitechnikaMapka czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.

Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa. Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa.

Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych



Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.

W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).

Miejsca

Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • Koszty prac zleconych przez miasto Gdańsk.

    • 1 1

  • Wali kogoś nieźle z tymi przejściami

    • 20 2

  • Powariowali naprawdę, rydwany nocniki dla psów wiaty bez dachu palmiarnia bez palmy wycinki drzew pod dewloperke zamykanie ulic (Piramowicza) niebezpieczne przejścia dla pieszych namalowanie drogi rowerowej kolo PKS choć obok istnieje takowa . Pasmo niekończących się sukcesow

    • 19 3

  • Sukcesy ekipy festynowo-cyrkowej, budowa przejść, śmieszne wiaty przystankowe, porazka mevo i walka z rzadem a potem placz, ze dotacje obcięte xD. Niech zyje festyn

    • 16 3

  • 3.2 mln zł ? (1)

    za co ? się pytam. Za ułożenie kostki brukowej na torowisku i hobok białej farby ? , chyba że tej cenie jest zasypanie gruzem i śmieciami tego tunelu

    • 20 2

    • A światła na baterie paluszki? Przestawienie słupa trakcyjnego z przewieszeniem sieci na drabinie i przedłużenie peronu przez ubicie ziemi?

      • 1 1

  • Prokuratura niech się za to wezmie

    To jest niegospodarność i marnowanie publicznych pieniędzy .

    • 17 3

  • przejścia naziemne

    Będzie się wraać do przejść podziemnych, tylko powinno to być na koszt mądrali, którzy wymyślili ich likwudację.

    • 20 6

  • Koszty prac zleconych przez miasto

    Pomijając to , czy ta inwestycja jest naprawdę potrzebna, to koszty jej wykonania wprawiają w osłupienie. Za te pieniądze należało by naprawić większość" śpiących policjantów",które są lużne i straszą wystającymi śrubami.
    Torowisko w rejonie Opery Bałtyckiej wymaga naprawy - nie remontu.
    Nie dba się o istniejącą już infrastrukturę . Doprowadza się ją do stanu degradacji i wtedy za bardzo duże pieniądze wykonuje się remont zamiast mało kosztowną konserwację bieżącą.
    Prace wykonywane przez firmy /chodniki, klomby/nikt z miasta nie kontroluje i nie widziałem odbioru jakości wykonywanych prac /strzyża/ Po skończeniu prac zostawiony straszny bałagan.

    • 16 4

  • eh, gdyby Adamowicz żył, to by nie pozwolił na taką głupotę z takimi projektami jak ten

    • 11 6

  • (1)

    bardzo dobrze, pod ziemią dobrze czują się tylko krety i dżdżownice. Może kierujący w końcu zrozumieją, że czas rajdów po trzypasmowych ulicach w cywilizowanym świecie już się skończył. 50km/h to wystarczająca prędkość aby optymalnie przemieszczać się po mieście.

    • 9 22

    • Czekałem na ten argument o kretach pod ziemią

      Swoją drogą, pisze o kierowcach w trzeciej osobie i podpisuje się "kierowca". Ostatnio pełno takich "kierowców" na forum, którzy kierowali co najwyżej rowerem, ale podpisują się "kierowca" żeby prawdziwi kierowcy myśleli, że to "swój", a nie aktywista czy urzędnik GZDiZ.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane