- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (77 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (102 opinie)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę
To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
- Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
- Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.
Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.
Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.
Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.
Czytaj też:
Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej
Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną
W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.
Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).
Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony
W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków Chodowieckiego, Politechnika czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.
Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych
Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.
W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).
Miejsca
Opinie (365) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-30 12:04
Koszty prac zleconych przez miasto Gdańsk.
- 1 1
-
2021-11-30 12:07
Wali kogoś nieźle z tymi przejściami
- 20 2
-
2021-11-30 12:09
Powariowali naprawdę, rydwany nocniki dla psów wiaty bez dachu palmiarnia bez palmy wycinki drzew pod dewloperke zamykanie ulic (Piramowicza) niebezpieczne przejścia dla pieszych namalowanie drogi rowerowej kolo PKS choć obok istnieje takowa . Pasmo niekończących się sukcesow
- 19 3
-
2021-11-30 12:09
Sukcesy ekipy festynowo-cyrkowej, budowa przejść, śmieszne wiaty przystankowe, porazka mevo i walka z rzadem a potem placz, ze dotacje obcięte xD. Niech zyje festyn
- 16 3
-
2021-11-30 12:14
3.2 mln zł ? (1)
za co ? się pytam. Za ułożenie kostki brukowej na torowisku i hobok białej farby ? , chyba że tej cenie jest zasypanie gruzem i śmieciami tego tunelu
- 20 2
-
2021-11-30 13:31
A światła na baterie paluszki? Przestawienie słupa trakcyjnego z przewieszeniem sieci na drabinie i przedłużenie peronu przez ubicie ziemi?
- 1 1
-
2021-11-30 12:17
Prokuratura niech się za to wezmie
To jest niegospodarność i marnowanie publicznych pieniędzy .
- 17 3
-
2021-11-30 12:20
przejścia naziemne
Będzie się wraać do przejść podziemnych, tylko powinno to być na koszt mądrali, którzy wymyślili ich likwudację.
- 20 6
-
2021-11-30 12:21
Koszty prac zleconych przez miasto
Pomijając to , czy ta inwestycja jest naprawdę potrzebna, to koszty jej wykonania wprawiają w osłupienie. Za te pieniądze należało by naprawić większość" śpiących policjantów",które są lużne i straszą wystającymi śrubami.
Torowisko w rejonie Opery Bałtyckiej wymaga naprawy - nie remontu.
Nie dba się o istniejącą już infrastrukturę . Doprowadza się ją do stanu degradacji i wtedy za bardzo duże pieniądze wykonuje się remont zamiast mało kosztowną konserwację bieżącą.
Prace wykonywane przez firmy /chodniki, klomby/nikt z miasta nie kontroluje i nie widziałem odbioru jakości wykonywanych prac /strzyża/ Po skończeniu prac zostawiony straszny bałagan.- 16 4
-
2021-11-30 12:26
eh, gdyby Adamowicz żył, to by nie pozwolił na taką głupotę z takimi projektami jak ten
- 11 6
-
2021-11-30 12:28
(1)
bardzo dobrze, pod ziemią dobrze czują się tylko krety i dżdżownice. Może kierujący w końcu zrozumieją, że czas rajdów po trzypasmowych ulicach w cywilizowanym świecie już się skończył. 50km/h to wystarczająca prędkość aby optymalnie przemieszczać się po mieście.
- 9 22
-
2021-11-30 14:02
Czekałem na ten argument o kretach pod ziemią
Swoją drogą, pisze o kierowcach w trzeciej osobie i podpisuje się "kierowca". Ostatnio pełno takich "kierowców" na forum, którzy kierowali co najwyżej rowerem, ale podpisują się "kierowca" żeby prawdziwi kierowcy myśleli, że to "swój", a nie aktywista czy urzędnik GZDiZ.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.