• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę

Krzysztof Koprowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu. Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu.

To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet MedycznyMapka. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Co należy robić z tunelami obok nowych przejść naziemnych?

O budowie przejścia naziemnego przy jedynym na al. Zwycięstwa tunelu dla pieszych pisaliśmy w październiku, kiedy ogłoszono przetarg na wykonawcę robót.

Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
  • Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
  • Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.


Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa. Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa.

Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych



Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.

Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.

Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.

Czytaj też:

Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej



Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa. Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa.

Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną



W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.

Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).

Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie. Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie.

Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony



W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków ChodowieckiegoMapka, PolitechnikaMapka czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.

Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa. Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa.

Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych



Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.

W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).

Miejsca

Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • Co to za fanaberie?

    A nie wystarczy jedno przejście przy Bramie Wyżynnej, a następne w Sopocie? Po co w ogóle chodzić pieszo skoro samochody są takie cudowne!

    • 7 13

  • niestety...

    Tak to jest, jak nawet wybory samorządowe na szczeblu dizelnic i miast mają partyjny charakter, a w nich największe szanse ma pozbawiona szerszych horyzontów myślowych dzieciarnia z partyjnych młodzieżówek...

    • 10 1

  • Będzie niebezpiecznie. (1)

    Przejścia podziemne są bezkolizyjne.

    • 17 4

    • Ale nieprzyjazne dla osob na wozkach inwalidzkich

      • 2 4

  • kto zarzadza tym miastem?? kto tak marnuje nasze pieniadze??

    To jest skandal? Kolejne miliony z budzetu miasta wydane na te bezsensowne przejscia!!!!??? Dlaczego po prostu tunelu sie nie usprawni - winda, schody ruchome etc??? Kazdy by byl zadowolony - pieszy i kierowca, dosc juz dalszego zakorkowania miasta! dulkiewicz i gwardia przestancie rujnowac nam miasto.

    • 16 4

  • Totalna bzdura (1)

    Jak można tak marnować publiczne pieniądze? Jest tunel, a dodaje się przejście naziemne. Po co? Żeby móc mieć wybór: rano idę tunelem, a wieczorem przejściem. Tylko kto za to zapłaci?
    Uważam, że takie 'inwestycje' to temat dla prokuratury.

    • 20 3

    • ZApraszam do mojego domu, zebyc przepchnal wozek inwalidzki przez ten tunel

      • 2 4

  • Za te pieniądze lepiej zamontować tam windy (4)

    Było by wygodniej dla kierowców i pieszych.
    Ale nie ma jak wprowadzać wszędzie ten trend eko-terroryzmem i lewactwa.
    Dulkiewicz ty już połowy głosów w następnych wyborach nie dostaniesz jakie miałaś w ostatnich.
    Nie po tych numerach co zrobiłaś i robisz.

    • 21 5

    • Windy wygodniejsze dla pieszych niż przejście w poziomie??? (1)

      • 3 7

      • Badania wykazuja,ze nie. Przyklad - windy na Armii Krajowej nie dzialaja juz 4 lata

        • 1 0

    • (1)

      Windy, które wiecznie nie działają i śmierdzą moczem?

      • 2 5

      • To wina kierowców? Oni tam sikają i psują windy?

        • 7 1

  • d**ilizm.

    • 17 1

  • Nadal betony (1)

    niszczą dobrą i przemyślaną tkankę drogową w mieście? Nikomu to przejście nie jest do szczęścia potrzebne!

    • 16 6

    • Deweloper budujący akademik za czołgiem grzecznie poprosił o to przejście.

      • 1 1

  • będą mieli blisko po wypadkach

    • 11 2

  • Czy to jest priorytet? Czy Gdansk nie ma na co wydac 3 milionow?

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane