• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy GUMedzie powstanie w osiem miesięcy. Wybrano wykonawcę

Krzysztof Koprowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu. Nowe przejście naziemne zlikwiduje barierę architektoniczną w postaci tunelu w drodze do UCK i GUMedu.

To już niemal pewne - w najbliższych tygodniach rozpocznie się budowa nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet MedycznyMapka. Prace budowlane pochłoną prawie 3,2 mln zł, a na ich realizację przewidziano 8 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Co należy robić z tunelami obok nowych przejść naziemnych?

O budowie przejścia naziemnego przy jedynym na al. Zwycięstwa tunelu dla pieszych pisaliśmy w październiku, kiedy ogłoszono przetarg na wykonawcę robót.

Ostatecznie w postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech firm:
  • Strabag z Pruszkowa - 4 228 566,56 zł,
  • Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - 3 826 474,21 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 3 189 079,92 zł.


Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa. Planowana lokalizacja nowego przejścia naziemnego przez al. Zwycięstwa.

Osiem miesięcy na wykonanie prac budowlanych



Ponieważ wszystkie przedsiębiorstwa zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata, przy wyborze oferty kierowano się wyłącznie najniższą ceną.

Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wskazała oficjalnie jako zwycięzcę przetargu firmę WPRD Gravel. Stało się tak mimo nieznacznego przekroczenia zaplanowanego budżetu na ten cel - 2 mln 970 tys. zł.

Po podpisaniu umowy z gdańską firmą na realizację zadania przewidziano osiem miesięcy.

Czytaj też:

Przywrócą blask Wielkiej Alei Lipowej



Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa. Nowe przejście naziemne połączy obie strony al. Zwycięstwa.

Przejście częściowo sterowane sygnalizacją świetlną



W ramach zaplanowanych robót najważniejszym elementem jest oczywiście budowa przejścia naziemnego przez całą szerokość al. Zwycięstwa oraz Traktu Konnego. Równolegle do niego powstanie też przejazd rowerowy, który będzie łączył się z drogą rowerową wzdłuż alei.

Na jezdniach alei Zwycięstwa ruch będzie sterowany sygnalizacją świetlną. Na Trakcie Konnym przejście z przejazdem będzie wyniesione - w formie podłużnego progu, bez sygnalizacji świetlnej (jezdnia w tym miejscu pozostanie zwężona do jednego pasa ruchu).

Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie. Sygnalizator ostrzegawczy na przystanku Reja. Podobne rozwiązanie pojawi się przy GUMedzie.

Sygnalizacja ostrzegawcza przed tramwajem i dłuższe perony



W obrębie torowiska tramwajowego przewidziano montaż sygnalizatorów ostrzegawczych wzorem przystanków ChodowieckiegoMapka, PolitechnikaMapka czy najnowszej realizacji tego typu na przystanku Reja.

Budowa przejścia naziemnego wymusi drobne korekty w układzie peronów, które zostaną wydłużone o ok. 20 metrów w stronę Bramy Oliwskiej. Przesunięte zostaną też wiaty tramwajowe oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa. Istniejące przejście podziemne pod al. Zwycięstwa.

Coraz więcej przejść naziemnych obok podziemnych



Utworzenie przejścia naziemnego przy GUMedzie jest kolejną realizacją tego typu w Gdańsku. Pierwszą zmianą w organizacji ruchu pieszego było utworzenie "zebry" przy Uniwersytecie Gdańskim. W kolejnych latach przejścia naziemne zbudowano przez Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej oraz Łąkowej.

W trakcie realizacji jest przejście przy Bramie Wyżynnej, a w planach na najbliższe lata kolejne przejścia naziemne na Podwalu Przedmiejskim, przy dworcu głównym oraz w ciągu al. Rzeczypospolitej (w rejonie skrzyżowania z ul. Hynka oraz al. Jana Pawła II).

Miejsca

Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • Nareszcie przejście naziemne

    • 8 18

  • 4 miliony za namalowanie pasów?

    • 13 4

  • Piramowicza , przejście nad tunelem przy Lot - cie i teraz to (1)

    cały czas żaden urzędnik nie przyznaje się że to jego pomysł - chory pomysł Przez takie realizacje obecna ekipa może stracić władzę , bo przegina na lewo

    • 26 4

    • Mylisz sie. Osoby niepelnosprawne doceniaja,ze miasto robi sie przyjazne dla nich

      • 2 6

  • bardzo dobry kierunek zmian :)

    Od grudnia i tak samochodziarze będą jechać ze 30 km na godzinę, bo by im na paliwko do suva nie starczyło

    • 8 19

  • Utrudnianie na siłę (4)

    Jest za bezpiecznie bo jest przejście bezkolizyjne podziemne, więc musimy teraz dorobić przejście naziemne, to może statystyki wypadków nieco wzrosną, bo ostatnio mniej pieszych jest potrącana...

    • 27 4

    • (3)

      To akurat nie jest argument przeciw przejściom dla pieszych, a przeciw samochodom...

      • 3 3

      • (2)

        To jest argument przeciwko przejściom naziemnym, a nie przeciw samochodom. Nad przejściami podziemnymi też jeżdżą samochody a potrąceń nie ma. Potrącenia pojawiają się gdy dodasz przejścia naziemne, a nie samochody.

        • 2 3

        • Dlaczego mają być potrącenia? Czy kierowcy wsiadają za kółko żeby mordować pieszych? (1)

          • 3 1

          • Niedługo chyba tak będezie...skoro te durne pomysły

            nakręcają nienawiść jednych na drugich!
            Zamiast wprowadzać rozwiązania, gdzie i pieszy i kierowca może poruszać się bezkolizyjnie bez negatywnego wpływu ruchu jednego na drugiego... robi się "rozwiązania" kolizyjne, które wymuszają na jednych ustępowanie pierwszeństwa drugim.... i nieważne których którym! Głupota, ciemnota i tytle.

            • 0 1

  • Europa śmieje się z włodarzy Gdańska. (3)

    • 31 10

    • Płacze ze śmiechu.

      • 7 2

    • (1)

      Rosja to nie Europa.

      • 4 3

      • To Ameryka Północna pewnie ta Rosja.

        • 0 1

  • To chyba jest na złość normalnym ludziom robione wiaty ,rydwany
    palmiarnię wycinki drzew dla deweloperow zamykanie ulic (Piramowicza) na złość

    • 24 3

  • ekologia (4)

    kasują przejścia podziemne roblą naziemne brawo ekolodzy będzie więcej smrodu od stojących samochodów na światłach gdzie tu sens gdzie logika

    • 24 10

    • (1)

      Bo na tych światłach będzie się inaczej stało niż na tych przy Traugutta czy Chodowieckiego...

      • 3 4

      • Co to znaczy "inaczej"? Będzie się stało więc samochody będą więcej spalały. 1+1=2 a nie 1

        • 2 2

    • (1)

      Antyekologicznie zatruwanie miasta by pewnej wąskiej grupce osób związanych z ta okolicą chodziło się lepiej.

      • 5 2

      • odezwała się grupa pseudoekologów

        jeśli tak dbacie o środowisko, zrezygnujcie z samochodu

        • 0 0

  • Kolejnym krokiem w tym rejonie miasta (6)

    powinno być przedłużenie peronu stacji SKM Gdańsk Stocznia w kierunku "północnym" oraz zbudowanie kładki nad torami nad jego północnym krańcem tak, by można było stamtąd skrócić drogę do GUMedu. Przy okazji można by zmienić nazwę stacji na Gdańsk Stocznia GUMed.

    • 10 0

    • Dlaczego kładki nad torami? Tylko przejścia naziemne przez tory (3)

      Oczywiście pieszy ma pierwszeństwo a SKM czy Pendolino musi się zatrzymać i przepuścić

      • 5 3

      • (2)

        ja bym zrobił przejscia naziemne pod kładką. I przy okazji zlikwidował wszystkie wiadukty. Tylko przejscia/przejazdy kolizyjne. Zlikwidować także mosty wantowy, siennicki i inne, a zrobić kolizyjne zwodzone. Tylko tak żeby przez wiekszosc czasu były podniesione. By zylo sie lepiej!

        • 6 2

        • Takich inwestycji nam trzeba :) zakaz wjazdu samochodom do Gdańska. Wszystkim. Poczcie Polskiej, Dhl i Inpostom też. Towar będzie dowożony rowerem albo taczkami ewentualnie spływem Wisła i Motlawa. Zero śladu węglowego. Na trawnikach osiedlowych i w parkach odgórnie nakazane warzywniki. Straż miejska z braku samochodów i mandatów będzie się zajmować tymi warzywnikami i transportem taczkami warzyw do sklepów.

          • 3 1

        • Jeden zwodzony już robią na Długich Ogrodach. Ludzie na raporcie się skarżyli , że chodzą z Dolnego Miasta piechotą przez Długa na przystanek kolo Lotu a teraz będą jeździć tramwajem albo w ogóle samochodem do pracy bo podróż będzie trwać godzinami. Bo most zwodzony będzie....atrakcja dla turystów. masakra co się dzieje w tym miescie

          • 3 1

    • Moze tylko "GUMed", ..... (1)

      bo Stoczni to juz przeciez nie ma

      • 2 1

      • prywatny przemysł okrętowy działa: jest Stocznia Remontowa

        • 0 0

  • Palma dziedzictwo gdańszczan uschła. Drzewa w donicach na Stogach zgniły, słup w skrzyżowaniu tamze stoi.

    • 21 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane