- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (717 opinii)
- 2 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (355 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (251 opinii)
- 4 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (17 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (109 opinii)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (16 opinii)
Studium Gdańska: nowy układ sieci tramwajowej i miejskie ulice
Biuro Rozwoju Gdańska przedstawiło założenia transportowe do nowego studium. Sieć tramwajowa nie przekroczy obwodnicy, ale istnieje szansa na budowę połączenia przez ścisłe centrum miasta. Dodatkowo planuje się obniżenie klas kilku planowanych dróg, w tym Drogi Czerwonej.
Czym jest studium?
Przypomnijmy, studium jest w dużym uproszczeniu masterplanem sporządzanym dla całego obszaru miasta, w którym w dość ogólny sposób zawarte są zapisy odnoszące się do przebiegu i formy dróg, transportu zbiorowego, przeważającej funkcji użytkowania terenów itd.
Na podstawie studium sporządzane są miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, które precyzyjnie rozgraniczają tereny o różnej formie wykorzystania, narzucając im też podstawowe parametry np. limity wysokości, ustawienie budynków, elementy wyposażenia dróg itp.
Plany zagospodarowania - o ile nie wykorzystuje się specustawy drogowej - służą następnie projektantom i architektom do sporządzania projektów budowlanych i wykonawczych, w których uwzględniane są najdrobniejsze szczegóły każdej inwestycji.
Zapisy studium w żaden sposób nie odnoszą się do czasu realizacji inwestycji i z założenia daleko wykraczają poza teraźniejszość, stanowiąc wizję rozwoju przestrzennego miasta na kilka dekad.
Czytaj też: Jak planowane są polskie miasta?
Bez tramwaju za obwodnicą
W najnowszej odsłonie studium znacznych zmian planuje się dokonać w docelowym układzie sieci tramwajowej. Całkowicie zrezygnowano z tramwaju za obwodnicą do lotniska oraz Osowej (jako dwusystemowy tramwajowo-kolejowy).
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Plany rozbudowy układu komunikacyjnego. Dokąd mogą pojechać tramwaje?
Oznacza to, że odstąpiono również od planów realizacji tramwaju wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej do Przywidzkiej , choć jeszcze niedawno traktowano tę trasę jako ważny element nowego układu komunikacyjnego Południa.
Czytaj też: Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Rozbudowa PKM
Tramwaj za obwodnicą ma zastąpić Pomorska Kolej Metropolitalna (w 2007 roku zdawkowo pojawiła się ona w tekście studium, za bardziej realny w budowie uznano system tramwajowy) z nowymi przystankami - w rejonie przecięcia ul. (Nowej) Kielnieńskiej oraz między Matarnią a Portem Lotniczym - dla obsługi kompleksu biurowców.
- Planujemy również rozbudowę systemu Szybkiej Kolei Miejskiej w kierunku Pruszcza Gdańskiego i Tczewa, odbudowę fragmentu kolei kokoszkowskiej do Starej Piły oraz w miarę intensyfikacji zabudowy ponowne uruchomienie linii SKM do Nowego Portu - dodaje Karolina Rospęk-Aszyk, kierownik Zespołu Transportu BRG.
Czytaj też: Czy kiedykolwiek powstanie druga linia PKM-ki? oraz Pociągi SKM mogą wrócić do Letnicy, a nawet do Nowego Portu
Mniejszy Most Czerwony
Zamiast przewymiarowanego węzła integracyjnego Most Czerwony, planuje się wykonanie jedynie przystanku SKM. Jego dotychczas planowana forma, w ramach której przewidziano ogromne parkingi, a nawet lądowisko dla helikopterów, nie ma uzasadnienia w sytuacji, gdy nie będzie on ostatnim na południe przystankiem SKM.
Czytaj też: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat
Buspasy na Nowej Małomiejskiej i Podmiejskiej
Do Mostu Czerwonego nie dojedziemy tramwajem z Południa. Urbaniści proponują w zamian buspasy na tzw. ul. Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej. Buspasy te byłyby kontynuowane na Trakcie św. Wojciecha do centrum miasta (uwzględniono je już w ramach przebudowy układu drogowego w rejonie wiaduktu Biskupia Górka ).
Czytaj też: Coraz bliżej budowy wiaduktu Biskupia Górka
- Nie mamy jeszcze pewności, czy potrzebny jest tramwaj w ul. Nowej Chmielnej [połączenie Podwala Przedmiejskiego z Mostem Czerwonym - dop. red.]. Nie było dla niego większej rezerwy terenowej - szyny mogą być wbudowane w jezdnię. Jeżeli przestrzeń wokół Czerwonego Mostu będzie intensywnie zagospodarowana, niewykluczona będzie potrzeba realizacji tego połączenia tramwajowego. Sprawę tę zostawiamy otwartą w studium - informuje Karolina Rospęk-Aszyk.
Z Południa do Wrzeszcza
Tramwaj między Południem a Wrzeszczem przewidziano w dwóch przebiegach - przez Piecki - Migowo (Morenę) i dalej wzdłuż ul. Wileńskiej oraz rezerwą Nowej Politechnicznej do al. Grunwaldzkiej , a także z wykorzystaniem wolnej przestrzeni pod estakadą ul. Rakoczego . Ten drugi przebieg będzie rezerwą przyszłościową - gdyby zaszła potrzeba realizacji szybszego połączenia międzydzielnicowego.
Czytaj też: Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
W studium dopuszczony zostanie też tramwaj w ramach trasy Nowej Abrahama, czyli po nasypie kolejowym z Moreny na pętlę Zaspa (z przejściem nad/pod torami głównej magistrali kolejowej) lub/i do Wrzeszcza. Rozważa się w tym celu wykorzystanie tramwajów dwusystemowych, choć istnieje fizyczna możliwość budowy drugiej pary torów tylko dla tramwajów.
- Zapis o tej trasie będzie w studium "na wszelki wypadek", ponieważ obecne przepisy nie pozwalają na poruszanie się tramwaju po torach kolejowych. Technicznie jest to jednak możliwe - wyjaśnia kierownik Zespołu Transportu.
Czytaj też: Nowa Abrahama: tramwajem z Zaspy na Morenę
Tramwaj w Śródmieściu
W ścisłym centrum Gdańska, wewnątrz którego poza powolną i rzadko kursującą autobusową linią 100 brakuje komunikacji miejskiej, planuje się budowę połączenia tramwajowego. Ma ono spinać Hucisko z ul. Nową Wałową przez Podwale Staromiejskie oraz ul. Grodzką i Stara Stocznia .
Tramwaj ten ma nie tylko ułatwić dojazd komunikacją miejską do Śródmieścia, ale też umożliwić sensowną organizację ruchu tramwajów na Młodym Mieście do czasu budowy tunelu pod Motławą, którym tramwaje będą mogły dotrzeć do trasy wzdłuż ul. Siennickiej .
Co ciekawe, w ramach tej trasy, na ul. Grodzkiej planuje się odcinek jednotorowy, sterowany sygnalizacją.
Czytaj też: Będzie kolejny tunel, tym razem pod Motławą
W tym przypadku urzędnicy niestety nieco przespali sprawę rezerwacji terenów, ponieważ można było poprowadzić tramwaj dwutorowo alternatywną trasą np. Szeroką - Groblą II/II/IV - Olejarną - Browarną - Osiek do Nowej Wałowej, co jednak wymagało od miejskiej spółki TBS Motława rezygnacji ze sprzedaży fragmentu swojego terenu dla wykonania łagodnego łuku torów.
Bliżej Placu Solidarności
Tramwaj z ul. Nowej Wałowej będzie także inaczej włączał się do Jana z Kolna. Zamiast oddalonej od zabudowy łącznicy pod estakadami drogowymi do Bramy Oliwskiej , zostanie poprowadzony ul. Nową Nowomiejską na obrzeżach Placu Solidarności.
Choć w ten sposób zwalnia się miejsce na połączenie tramwajowe Bramy Oliwskiej z Młodym Miastem, do studium nie planuje się wpisać takiej łącznicy.
Brak połączenia ul. Kartuskiej i "wuzetki"
W studium znika także łącznica tramwajowa ul. Kartuskiej z Trasą W-Z , pod którą wykonano nawet wiadukt w rejonie przystanku Pohulanka. Zastąpić je ma rozbudowane skrzyżowanie tramwajowe na ul. 3 Maja przy Urzędzie Miejskim , skąd będzie można skręcić w kierunku przystanku SKM Gdańsk Śródmieście .
Lepsze powiązanie z SKM Politechnika
Zachowany zostaje natomiast łącznik tramwajowy Opery Bałtyckiej z Węzłem Kliniczna w rejonie przystanku SKM Gdańsk Politechnika , pozwalając tym samym na budowę przystanku przesiadkowego tramwaj - SKM.
Którędy przekroczyć tory kolejowe?
Pomiędzy Operą Bałtycką a ul. Pomorską przewidziano w studium dwa nowe połączenia tramwajowe - ul. Miszewskiego/Wyspiańskiego lub w rejonie dworca kolejowego we Wrzeszczu (dalej ul. Kościuszki lub Trasą Słowackiego).
Do tego dochodzi wspomniana Nowa Abrahama, choć szansa na realizację wszystkich tych połączeń w przyszłości jest niewielka - przypuszczalnie powstanie tylko jedno z nich.
Nie będzie tramwaju przy dworcu w Oliwie
Do studium nie trafiło połączenie tramwajowe przez rejon dworca w Oliwie , zgodnie z koncepcją arch. Marka Nakoniecznego. Zdaniem BRG powiązanie torów z al. Grunwaldzką po stronie Oliwy wiązałoby się ze "zdemolowaniem dzielnicy" ze względu na brak miejsca.
Czytaj też: Tramwaj do zoo. Śmiała wizja rewolucji transportowej w Oliwie
Tory wzdłuż Drogi Zielonej
Uzupełnienie układu tramwajowego Dolnego Tarasu stanowić będzie tramwaj wzdłuż Drogi Zielonej od al. Hallera do ul. Pomorskiej z odgałęzieniem przez ul. Obrońców Wybrzeża .
Czytaj też: Kolejny krok ku budowie Drogi Zielonej wraz z tunelem pod Pachołkiem
Wciąż problematyczny pozostanie przejazd tramwajem z al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej , ponieważ między Nowym Portem a Węzłem Kliniczna nie przewidziano żadnego powiązania.
Bez zmian w Nowym Porcie i Brzeźnie
Urbaniści odstąpili od likwidacji tzw. małej pętli tramwajowej ulicami Nowego Portu oraz wzdłuż ul. Mazurskiej . Decyzja ta byłaby nieuzasadniona po niedawnym remoncie torowisk, a ponadto w Brzeźnie niezwykle trudno byłoby ułożyć drugi tor wzdłuż ul. Gdańskiej .
Miejskie ulice
Rewolucji w stosunku do poprzednich dokumentów nie przewiduje się w układzie drogowym. Większość dróg pozostaje w swoich rezerwach, choć planuje się obniżenie ich klas technicznych. To pozwoli na utworzenie większej liczby skrzyżowań oraz realizację w bardziej przyjaznej dla pieszych formie.
Tzw. miejskimi ulicami mają się stać m.in. Droga Czerwona, Droga Zielona, Nowa Politechniczna (mimo tramwaju, nadal planowana jest droga), Nowa Kościuszki, Nowa Wałowa, Nowa Bulońska Południowa oraz Nowa Świętokrzyska.
- Redukujemy również klasę ul. Nowej Kielnieńskiej w związku z faktem, że wprowadzenie Trasy Kaszubskiej planowane jest w Gdyni, a nie w Gdańsku. Dzięki temu będą częściej skrzyżowania, a tym samym lepiej będą obsługiwane osiedla na Osowej - uzupełnia Karolina Rospęk-Aszyk.
Tramwaj wodny
Cały układ szynowo-drogowy będzie można uzupełnić transportem wodnym. Tramwaje wodne mogłyby popłynąć z centrum miasta do Brzeźna oraz na Wyspę Sobieszewską.
Gotowe studium w 2018 r.
Biuro Rozwoju Gdańska po raz pierwszy w ramach prac nad studium przeprowadziło łącznie 80 spotkań, warsztatów i debat z mieszkańcami, radami dzielnic oraz ekspertami planowania przestrzennego. Działania te nie były wymuszone zapisami prawa, lecz były inicjatywą miejskiej jednostki.
W przyszłym roku przewiduje się ustawowe procedowanie projektu studium: wyłożenie do publicznego wglądu, dyskusję publiczną oraz zgłaszanie uwag. Gotowy dokument planuje się skierować do głosowania na sesji Rady Miasta Gdańska na początku 2018 r.
Czytaj też: Projekt nowego modelu rozwoju przestrzennego Gdańska
Sopot bez większego rozgłosu także przystąpił do aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Z projektem dokumentu zapoznać się można w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej Sopotu.
Dyskusję publiczną zaplanowano 12 grudnia o godz. 17 w siedzibie Urzędu Miasta Sopotu przy ul. Kościuszki 25/27 w sali nr 36.
Miejsca
Opinie (325) 7 zablokowanych
-
2016-12-05 10:36
Świetna robota
Brawo Gdańsk.
Gdynia może się uczyć.- 1 1
-
2016-12-05 10:08
Teraz dopiero widać jakie popełniono głupstwo. (1)
Zamiast PKM można było wybudować linię tramwajową do obsługi lotniska łączącego się ze śródmieściem Gdańska. Tak proponowali przytomni planiści. Same zalety: linia przebiegałaby przez tereny opuszczone przez rolnictwo obok nowo powstałych osiedli, nie trzeba było wycinać 20 tysięcy drzew, inwestycja byłaby dużo tańsza i bardziej funkcjonalna.
- 3 7
-
2016-12-05 10:32
pkm to inwestycja regionalna nie miejska... takie bylo przynajmniej założenie
wyszło trochę nijak... ale to już inna historia
- 2 0
-
2016-12-05 09:46
Oni...
Te bidne niedouki nie potrafią sobie poradzic z aktualnym systemem koordynacji skrzyzowań w ruchu drogowym, a planuja "z wyprzedzeniem" siatkę komunikacyjną.
Jedynym wyprzedzeniem jest chyba biuscik tej "fachury" dwóch nazwisk.
Juz nawet smiac sie nie chce z tej szamotaniny. Zróbcie cos wreszcie od poczatku do konca porządnie zamiast głupoty wypisywac...- 5 0
-
2016-12-04 12:37
Dawać linie na południe gdzie pełno nowych bloków i osiedli (6)
A nie na Morene, która ma wszędzie blisko, jeden tramwaj już ma i pełno autobusów do Wrzeszcza i do centrum. Co to za debil wyskoczył z takim pomysłem debilnym i marnowaniem pieniędzy?
- 66 20
-
2016-12-05 09:38
"Tramwaj między Południem a Wrzeszczem przewidziano w dwóch przebiegach - przez Piecki - Migowo (Morenę) i dalej wzdłuż ul. Wileńskiej zobacz na mapie Gdańska oraz rezerwą Nowej Politechnicznej zobacz na mapie Gdańska do al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, a także z wykorzystaniem wolnej przestrzeni pod estakadą ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Ten drugi przebieg będzie rezerwą przyszłościową - gdyby zaszła potrzeba realizacji szybszego połączenia międzydzielnicowego."
Przecież to jakaś kpina! TERAZ potrzeba szybszego połaczenia międzydzielnicowego, a nie w odległej i bliżej nieokreślonej przyszłości. Puszczanie tzw. trasy POŁUDNIE- WRZESZCZ Jaśkową Doliną i w ogóle wokół prawie całej Moreny/Piecek-Migowa sprawi, że NIKT z mieszkańców Południa się do tramwaju nie przesiądzie, skoro wciąż autobusem/autem w korku będzie dużo szybciej niż tramwajem, by dojechać do Wrzeszcza. W obecnej formie to tylko kolejne połaczenie Morena-Wrzeszcz, nie żaden Gdańsk Południe.- 5 2
-
2016-12-04 15:49
Południe gdańska jest zakorkowane .Tu trzeba coś z tym zrobić.Ludzie godzinami jeżdżą do i z pracy
- 11 1
-
2016-12-04 12:57
Najpierw kupujesz mieszkanie prawie pod tczewem (1)
A teraz chcesz żeby miasto wybidowalo dogodny system komunikacji? Sam sobie zbuduj lub przeprowadz do miasta
- 18 12
-
2016-12-04 13:37
Południe Gdańska to nie jest Tczew
Mieszkając na Przymorzu sam mieszkasz dalej od centrum Gdańska, niż mieszkańcy Południa.
Ogarnij się trochę z geografii miasta, bo nie masz pojęcia o czym mówisz.- 28 4
-
2016-12-04 12:59
A bierzcie wszystkie tramwaje tego miasta, byleby nie powstały na przymorzu
- 7 6
-
2016-12-04 12:40
Na Morene to wszystko przyjezdza juz zapchane
- 11 4
-
2016-12-04 12:06
(19)
Czy ktoś postradał zmysły chcąc budować tramwaj na obrońców?! Na prawdę chcecie niszczyć park regana żeby zaspokoić swoje aspiracje? Ta część przymorza jest doskonale skomunikowana i nie chcemy tu tramwajów. Jak będzie taka potrzeba to zrobimy wszystko, aby ta linia tu nie powstała!
- 151 193
-
2016-12-04 20:11
(4)
Brednie! Może Przymorze jest skomunikowane z najbliższą okolicą ale co z Komunikacją z Zaspy i Przymorza z PKM czyli pętlą na Abrahama? W porannych godzinach nie ma jak dojechać na lotnisko bez absurdalnych przesiadek.
Faktem jest że bez jednego biletu na całą komunikację w Trójmieście żadne zmiany nie mają sensu. Tak naprawdę trasa tramwajowa powinna przebiegać od Czarnego Dworu ulicą Jana Pawła II a nowe osiedla powinny zostać wyburzone a nielegalnie sprzedane grunty odebrane deweloperom.- 9 3
-
2016-12-04 20:45
Jest bilet na cala komunikacje - nazywa sie biletem metropolitarnym (1)
Mozesz uwazac, ze jest za drogi.
Nie ma biletu np. godzinnego na wszystko, co jest pewnym brakiem.- 8 1
-
2016-12-05 09:34
No ale konkretnie to jaki bilet mi proponujesz
gdy chcę podjechać ZTMem do PKM i dalej nią na lotnisko?
30 dniowy metropolitalny?
Nie latam codziennie ;-)
Po prostu nie ma odpowiedniego biletu.- 2 0
-
2016-12-04 22:06
Z zaspy bezpośrednio do Wrzeszcza masz autobus, przejdziesz kilka metrów i masz pkm. Jeśli chcesz na pętle na Abrahama dojechać to również jest bez problemu. Jak się domyślam na pętle chcesz się dostać do pkm? Bo na wojska Polskiego (kilka minut spacerkiem od skm, a ok 20 min pieszo od szpitala) masz wszystkie tramwaje, które zatrzymują się na Abrahama. Nie musisz dziękować za rozwiązanie twojego problemu :)
- 4 3
-
2016-12-04 21:08
A jakie to osiedla chcesz wynurzać? ;)
- 2 1
-
2016-12-05 09:29
Tramwaj na obrońców bardzo sie przyda
Najdłuższy falowiec +nowe wieżowce dostana linie z wjazdem w Chłopską I dalej do Wrzeszcza (jesli powstana łączniki) i Gdańska. Skad ten opór przed tramwajem. Jak nie jest w jezdni tuż przy budynku (jak np. Mickiewicza) to nie jest uciązliwy.
- 5 3
-
2016-12-05 08:39
Zniszczyć park regana?
Chyba dowieźć tam ludzi!
Przecież park zaczyna się tam gdzie kończy się Obrońców Wybrzeża. O jakim niszczeniu mówisz?- 4 3
-
2016-12-04 12:15
spoko spoko (4)
wstawią wam wieżowce, to tramwaj będzie potrzebny
- 40 13
-
2016-12-04 12:19
(1)
Wystarczy zwiększyć częstotliwość jazdy autobusów. Nigdy tutaj nie było tramwajów i wszyscy są zadowoleni z tego jak jest
- 28 32
-
2016-12-05 08:38
jacy wszyscy?
- 9 3
-
2016-12-04 17:42
nowa podmiejska , nowa małomiejska? przecież budynki stoją przy samej drodze (1)
- 3 2
-
2016-12-04 22:00
A co te ulice mają do przymorza?
- 5 3
-
2016-12-04 16:28
lepsze tramwaje zamiast trujacej autostrady . (4)
jak ma być zniszczony park przez tramwaje ?
- 16 9
-
2016-12-04 17:28
(3)
Jestem za tym żeby było tak jak jest. Wystarczy puścić częściej autobusy, dostosować światła do natężenia ruchu w godzinach szczytu i tramwaj nie będzie nikomu potrzebny. Zarówno na obrońców jak i na czarnym dworze nie ma miejsca na infrastrukturę tramwajową, więc trzeba będzie poświęcić część parku regana na to oraz trawniki wzdłuż obrońców, których już i tak jest niewiele.
Ps myślisz, że tramwaje niby są takie eko?- 14 13
-
2016-12-04 21:47
jest wtym prawda tramwaje sa eko ale bardzo kosztowne i unas za wiele miejsca zajmuja (2)
Autobusy trzeba by dla nich zbudować bus pasy by niestały w korkach.Tak to było by najlepsze rozwiazanie wieksza liczba kursów a ruch aut wyprowadzic na obwodnice i jak najwiecej przekonać do jazdy komunikacja miejska!
- 6 3
-
2016-12-04 22:02
(1)
Pamiętaj, że dla niektórych jazda samochodem jest czymś co lubią i nie będą jeździć komunikacją nawet jak będzie za darmo
- 5 0
-
2016-12-05 00:49
w takim wypadku moga stac w korkach
Masz prawo jezdzic samochodem. Spoko. Jednak nie oczekuj, ze cale spoleczenstwo bedzie finansowac twoje emocjonalne potrzeby.
I od razu mowie - nie, zadne pieniadze z podatkow w paliwie nie trafiaja do budzetu miasta, z ktorego utrzymuje sie drogi miejskie.- 4 1
-
2016-12-04 17:42
(1)
Nie chcecie tramwajów a już teraz lewoskręt z Obrońców w Chłopską to korek do Leclerca.
Chyba nie widzisz że tam budują kolejne trzy 17piętrowe bloki.- 15 8
-
2016-12-04 19:51
korek wynika z remontu Kolobrzeskiej
Jak ją otworzą to już go nie będzie w tym miejscu.
- 10 7
-
2016-12-04 12:44
Tramwaje zwodne? (1)
Tramwaje wodne to rozwiazanie na połączeniach, gdzie woda stanowi przeszkodę komunikacyjną a nie ma promu np pomiędzy Górkami lub do Jastani, do Helu.Warunek - elastyczna taryfa a nie bilet na całą trasę. Z centrum do Brzeźna czy do Sobieszewa płynąć godzinę? Za dziesięć złotych - a pewnie dojdzie do podwyżki? Kogo na to stać i kto ma na to czas. Ich funkcjonowanie powinno wynikać z rzeczywistych potrzeb przewozowych a nie uchwalonego "programu ożywienia dróg wodnych" W przeciwnym przypadku będą typowym statkiem wycieczkowym jakim są obecnie. Atrakcyjnym tylko dlatego, że poważnie dotowanym z budżetu miasta.
- 17 1
-
2016-12-05 09:23
Hahaha dokladnie!
Ostatnio jak chciałam wejść na pokład to ludzie się tak pchali, że o mały włos a bym wpadła do wody. Zero kultury!! tramwaje są tak rzadko, a chętnych jest sporo! Po za tym te ceny to jest jakiś dramat! Skoro mam kartę miejską to powinnam na nią wejść.- 1 0
-
2016-12-05 09:08
(1)
Tramwaj koniecznie w południowe dzielnice Gdańska!!
Autem stoję godzinę aby dojechać do centrum (6km), przesiadłam się na tramwaj. Tam natomiast jest tyle ludzi, że na przystanku przemyska nie mieszczę się do tramwaju :( Przez wakacje jeździłam rowerem ale... oczywiście na ul. Malomiejsckiej nie ma nawet ścieżki rowerowej :(
Masakra!
Dojazd w okolice Łostowic, Kowal jest tylko jedna marna świętokrzyska! Żadnych alternatyw! A cały czas Gdańsk rozbudowuje się w tamte strony. W okolice Fashion house to też tragedia. Weekend czy nie weekend zawsze zapchane. A miasto chce zrobić bus pasy... to nic, że Robyg, Polnord i inne cały czas tam budują blokowiska i będzie jeszcze bardziej się korować!!! Nie wspomnę już o skrzyżowaniu Havla, Łostowickiej i Armii Krajowej... tm to jest dramat...- 10 2
-
2016-12-05 09:16
Zgadzam się! Na skrzyżowaniu Havla z Armii Krajowej i Lostowicka powinien być wiadukt. Trasą tramwajowa tez powinna biec od karczemki do centrum wzdłuż Armii Krajowej.
- 3 1
-
2016-12-04 14:45
Nowa Warszawska w pierwszej kolejności (1)
Tramwaj przez Nową Warszawską, a nie przez pola. Gwarantuję 100% zapełnienia pojazdów.
- 17 4
-
2016-12-05 09:04
Zgadzam się! ! Nowa warszawska i połączenia do pętli swietokrzyskiej i na chełm!
- 1 2
-
2016-12-05 08:11
Uczniowska
A Uczniowska nadal w ciemnej du... jeśli idzie o komunikację...
- 3 3
-
2016-12-05 07:56
Kiedy wreszcie powstanie Droga Zielona?
Czy my mamy ambicję bycia normalnym krajem z normalnymi drogami, a nie jakąś dziczą, gdzie wszyscy wszystko oprotestowują?
Co to za dzicz, co straszy dzieci jakąś autostradą nad morzem? Czy ci ludzie kiedykolwiek byli gdzieś dalej, niż w promieniu kilkuset metrów od swojego grajdołu?
Cała zachodnia Europa ma normalne, logiczne drogi, tylko u nas ciągle niedasię, bo musimy być mądrzejsi od wszystkich.- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.